Árpád-év |
| szerkesztette: icsku, 2007-04-03 |
"Állj, emlékkõ, idõtlen idõkig! Állj, míg az ezeréves imádott Haza áll!"... Csakhogy az ezeréves haza már nem áll, a nemzet és az ország a szétesés útjára sodródott, a magyarságát vállalók száma egyre fogy, hovatovább Árpád népe és országa a Múlt feneketlen kútjába süllyedhet. |
|
Bakay Kornél: ÁRPÁD NAGYFEJEDELEM HALÁLÁNAK 1100. ÉVFORDULÓJÁRA Honszerzõ Árpád Apánknak nevezzük azt a nemes és vitéz férfiút, aki nekünk Hazát adott. Igaz, nem ezt a mai, szûkre szabdalt maradék-országot, hanem az igazi Kárpát Hazát, amelyet 87 évvel ezelõtt Trianonban elvettek tõlünk. 1938 és 1941 között úgy látszott, van annyi erõnk, tehetségünk és Azóta hat évtized telt el s a Kárpát-medencében élõ magyarság lélekszáma egyre fogyatkozik. Ma már nem 15 milliónyian vagyunk, legfeljebb 12,5 millió magyar él itt a Duna-Tisza mentén, a Kárpátok koszorúzta térségben. S milyen magyarok? Ahogyan a nemrég elhunyt Nagy Gáspár mondotta: zömmel szabadrab-magyarok, akiknek már semmit sem jelent Árpád nagyfejedelem, akiknek már semmit sem jelent magyarnak lenni! 2004. december 5-én „kiszavazták" az elszakított területek magyarságát a nemzetbõl. Most csak az üzenetemet küldhettem el, amelyben hírt akarok adni nagy Õsünk dicsõségérõl és halhatatlan érdemeirõl. Árpád vezér, akit a bizánci görögök megasz archonnak, azaz nagyfejedelemnek, a nyugatiak latinul magnus dominus-nak, azaz Nagyúrnak neveztek és szólítottak, a IX. század dereka táján a híres Turul-nemzetségben született. Álmos fejedelem, a nevezetes vérszerzõdést követõen, 894 táján halhatott meg Erdélyben vagy Ungvár és Munkács vidékén. Thúróczy krónikája szerint „Erdély hazában megölték". Sokkal valószínûbb azonban, hogy az õsi törvény szerint feláldozta magát, hogy szent ereje átszállhasson fiába, Árpádba. Árpád nagyfejedelem édesanyjáról csak azt tudjuk, hogy Dentumagaria (Dentümogyer) egyik elõkelõ méltóságának a leánya volt. Árpád fejedelem hõsi tetteit a Névtelen Mesternek nevezett (Anonymus) örökítette meg, kétségtelenül nem mindig egészen hitelesen, de ez nem azt jelenti, hogy legõsibb nemzeti krónikánkat mesés hamisságok tárházának bélyegezzük. A Kárpát-medence 1100 évvel ezelõtti lakható területe megközelítõen 220 000 négyzetkilométer volt s ezt az egész térséget õseink teljes egészében birtokukba vették, mégpedig jelentõsebb csaták és súlyosabb ütközetek nélkül. Ennek egyik magyarázata a Tarihi Üngürüsz adata, mely szerint itt magyarul beszélõ rokonokat találtak. Anonymus is megemlíti a székelyeket, akik Árpád elé mentek s csatlakoztak hozzá. Árpád fejedelem nevét a hivatalos örténettudomány, a magukat a mérvadó vonulat képviselõinek nevezõk, az árpa szavunkból igyekeznek magyarázni, mintha dicsõ nagyfejedelmünket „árpácskának" nevezhette volna bárki! Ár-pád csakis uralkodó királyt jelenthetett, amint ezt például a pad-i-sah kifejezés is megõrizte. Az tény, hogy Árpád fejedelemrõl nagyon keveset tudunk. Mintha az Ég Fiaként kapott szakralitása okán még a neve is szent és sérthetetlen lett volna. Amiként az apjáé is! Az Álmos-Árpád dinasztia nagyszámú tagja közül Álmos nevet mindösszesen csak ketten viselték: I. Géza másodszülött fia és II. Vak Béla negyedszülöttje. Árpád nevet pedig csak egyetlen egy herceg: II. Géza harmadszülött fia. Nyilván ezért ismeretlen Árpád neve a nyugati forrásokban is. A dinasztia-alapító Álmosról is csak a XIII. századi Albericus krónikája tud (Alinus alakban). Az azonban nagyon figyelemre méltó, hogy a magyarokat (hungari, ungri) soha nem hívták vezéreikrõl, mint a szeldzsukokat Szeldzsukról, az oszmánokat Ozmánról, az üzbégeket Üzbégrõl vagy a nogáji tatárokat Nogajról. Hiába iparkodtak a korábban keményvonalas marxista történészek félévszázada bizonygatni, hogy õseink dicsõ vezérei, Levedi, Ügyek, Elõd, Álmos, Árpád a kazár birodalom alávetett bábjai voltak, akik megvert népük törmelékével fejveszetten menekültek be a Kárpát-medencébe, ma már egyre nyilvánvalóbb, hogy a Kárpát-Haza valóban õsi örökségünk, amelyet igazi geniusok, Istentõl kapott karizmával rendelkezõ vezéreink ereje, bölcsessége teremtett és tartott meg. Mind Levedit, mind Álmost, mind Árpádot a korabeli világ nagyhírû, fényes és vitéz személynek tekintette, akik egyenrangúak voltak a kazár nagykirállyal és bizánci császárral. Ezért emelték pajzsra õket is, akárcsak a perzsa sainsahot vagy a görög császárt. A magyar Névtelen (Anonymus) viszonylag sokat mesél Árpádról. Elmondása szerint fõ szálláshelyéül Csepel szigetét választotta, majd birtokba vette Atilla király városát, ahol fényes ünnepségekre került sor. A feleségének a személyét nem ismerjük, Zulta (Solt, Zoltán, Zsolt) fia 896 táján születhetett, de voltak idõsebb testvérei: Tarkacsu (Tarhos), Jeleg (Üllõ), Jutocsa (Jutas) és Levenete Lüintika), akik azonban még atyjuk életében meghaltak. Ezért követte a fejedelemi székben Árpád nagyfejedelmet a 11 éves fia, Zulta, aki talán 947-ig uralkodott. Az õ fia volt Taksony, aki 931-ben született, Taksony fejedelemé (947 ? - 970) Géza (Gyevücsa) és Szörénd (Mihály), Géza fejedelem (970 - 997) fia volt Vajk (István /997 - 1038/), Szörénd fia volt Koppány (László, meghalt 997-ben) és Vazul (Bazil, Vászoly, meghalt 1038-ban). Árpád fejedelem legnagyobb haditette és elhomályosíthatatlan dicsõsége, a halála elõtt lezajlott óriási csatanyerése Pozsony alatt, amikor is a 907. júniusában a Magyar Nagyfejedelemség ellen százezer fõs nyugati sereg vonult fel a Duna mindkét partján és hajóhaddal a Dunán azzal a céllal, hogy végleg megsemmisítik a magyar hatalmat és elûzik innen a magyarokat. A pozsonyi csatában, Pozsonytól nyugatra talán 15 km-nyire, a Duna déli oldalán a magyar sereg az ellenséget teljesen megsemmisítette 907. július 5 - 7. között. Árpád nagyfejedelem valós alakja nemcsak éltében maradt titokzatos, de halálában is, hiszen sírját évszázadok óta keresik s ez a megszállott buzgalom napjainkban is tart. Anonymus leírása szerint „az Úr megtestesülésének 907. esztendejében Árpád vezér is elköltözött ebbõl a világból. Tisztességgel temették el egy kis folyónak a forrása felett, amely kõmederben folyik Atilla király városába, ahol is a magyarok megtérése után a boldogságos Szûz Mária tiszteletére eklézsia épült, amelyet Fehérnek (Alba) neveznek." Hol lehetett Alba Ecclesia? Hol volt Atilla városa? Hol volt Budavára? Hol volt Alba közelében Noé hegye, ahol Árpád tábora állt? Alba városában? A Pilisben talán? Nyitott kérdések, s ma már csak keveseket foglalkoztatnak a magyar múlt valós eseményei. Régen persze nem így volt. 110 évvel ezelõtt, 1897. szeptember 29-én az új Duna-hidat Árpádról nevezték el, felállították Csepelen a szobrát, de ne feledkezzünk meg, hogy ekkor készült el a Hõsök terén a gyönyörû emlékmû s 110 esztendõvel ezelõtt avatták fel a csodaszép országgyûlési épületet, az Országházat, ahol Árpád honfoglalását 1896. április 21-i kezdettel törvénybe foglalták (1896/VII. és VIII. törvénycikk). Horánszky szövegezésében ez így hangzott: „A magyar állam 1896-ban ezeréves megalapításának és fönnállásának ünnepét üli. A törvényhozás ennek emlékét a következõkben örökíti meg. 1.§. A magyar Szent Korona országainak törvényhozása vallásos áhítattal ad hálát az isteni gondviselésnek, hogy az Árpád és vitéz hadai által megalapított Hazát oltalmába fogadta, fejedelmeit bölcsességgel, népét erõvel és önfeláldozó hazaszeretettel megáldotta és az országot jó és balsorsban segítve, annak lételét ezer éven át sok viszontagság között is fönntartotta. 2.§. Ezen ünnepélyes alkalommal az országgyûlés mindkét háza a legmélyebb hódolattal járul õ császári és apostoli királyi felség elé... 3.§.A törvényhozás a kegyelet és a hódolat, valamint a királyi hajlandóság eme nyilatkozataival a magyar állam ezeréves fönnállásának emlékét örök idõkre törvénybe iktatja! 4.§. E törvény 1896. június 8-án...lép életbe, ugyanazon a napon úgy az országgyûlés, mint a magyar korona országaiban minden községben közzéteendõ és kõbe vésve az országházában megörökítendõ." Ugyanekkor határoztak arról, hogy Budapesten „az Andrássy út és a tó között" felállítják Árpád fejedelmet és a nemzet egész történelmi múltját megörökítõ emlékmûvet, valamint az ország hét különbözõ pontján emlékoszlopokat emelnek, úgymint a munkácsi várhegyen, a nyitrai Zoborhegyen, a dévényi várhegyen, Pannonhalmán, a zimonyi várhegyen, Pusztaszeren és a brassói Száz évvel ezelõtt, 1907-ben az akkor még nemcsak a nevében, de a szívében és lelkében is magyar országgyûlés törvényt alkotott Árpád fejdelem örök érdemérõl (XXVIII/1907. törvény). "Állj, emlékkõ, idõtlen idõkig! Csakhogy az ezeréves haza már nem áll, a nemzet és az ország a szétesés útjára sodródott, a magyarságát vállalók száma egyre fogy, hovatovább Árpád népe és országa a Múlt feneketlen kútjába süllyedhet. Ahogyan Arany János fogalmazott Keveháza c. gyönyörû versében: "Zászlótokon lecsüngve áll, De ezt, amíg lélegzetet tudunk venni, amíg karunkban egy cseppnyi erõ is van, nem engedhetjük meg. Csaba királyfi dicsõ örököse, Árpád vezér segítsd maradék népedet! Bakay Kornél professzor, László Gyula tanítványának elõadása Budapesten 2007. március 31-én |
Vélemények :
| név: R.Gy. e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-11 |
| Kedves Barátaim! Rendkívül érdekes beszélgetés olvasható a Mandala-veda Könyvkiadó honlapján Drunvalo Melchizedek amerikai kutatóval, az õsi kultúrák kiváló ismerõjével. A beszélgetésben az amerikai indián törzsek jövõre való üzeneteit is olvashatjuk, melyben drámai jelzéseket találhatók az átalakuló földrõl, az emberiséget érintõ közeli változásokról, személyes sorsunkat befolyásoló eseményekrõl. http://www.mandala-veda.hu/main/isvara.php?from=riport&riport=drunvalo&PHPSESSID=098969c0b612e78235d0dac05aa87928 |
| név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-10 |
| libera ne félj vagyunk elegen. |
| név: hogyne e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-07 |
| nem egyet, minden ujjára százat |
| név: libera e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-06 |
| Nem keveredsz? Talalsz még 1 Zodit magadnak? |
| név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-06 |
| ....a maradi ósdi ember nem adja el a földet, nem keveredik... és nem adja fel az õsei örökségét.Inkább leszek ósdi mint sorstalan. |
| név: MS e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-05 |
| Furcsa ez részemrõl, mindkettõvel egyetértek, persze a magam módján. A fenti cikkben a tények rendben vannak, Árpád Nagyúr elemzése is... de a bevezetõnek és befejezésnek szánt megjegyzések annyira maradiak, hogy szinte szégyenkezem miattuk, bár nem én írtam. Ósdi. "Csaba királyfi dicsõ örököse, Árpád vezér segítsd maradék népedet!" Ezt speciel nem tudom, kinek szánta Bakay úr! Szerintem is össze kellene hozni határokon túli és "maradékországi" magyarokat valamilyen közös státuszban, mondjuk a kettõs állampolgárságban, de ezt a "nem tudom milyen" tõke nem engedi. Az ezeréves hazát elvesztettük, de azt, ami most van, már nem kellene - a múltból tanulva. Be kellene laknunk. E helyett eladjuk nagyapáink földjét, hogy a micsodánkat lógassuk lepusztult lakótelepek háromszobás neurózisában, családjaink szétestek, a gyerekeink már idegen nyelven csókolóznak, unokáink (ha lesznek) már utálni fogják a magyart. Prof, te hogy állsz ezzel: gyerekeid még magyarok? A választottaik is? Unokáddal milyen nyelven beszélsz? Ha magyar vagy és a tieid is azok, akkor rendben... |
| név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-05 |
| ...igazságtalanság?Horthy nem volt igazságtalan,Hitler egész Szlovákiát kínálta fel neki,az oroszok egész Romániát,õ nem kérte az egészet csak a zömmel magyarlakta területeket.Mi sem akarunk igazságtalanok lenni csak a sajátunkat kérjük vissza másét nem. |
| név: Prof e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-05 |
| Természetesen senki nem tudja milyen lovon ült Árpád apánk. Munkácsyra pedig nem kívántam a revizionista bélyeget ráütni. Az alkotás szabádsága jegyében akár kupililára is festhette volna a lovat. Mindenesetre a cikk hemzseg a Nagy Vezér-várás eszméjétõl. A Vezér monstruózus bálvánnyá van magasztalva, aki Árpád, Csaba vagy Horthy képében eljön, és aki - ha nem is fehér, de jól kivehetõ, kontrasztos szürke lovon - bevonul és rendbehozza, amit egykor elrontottak a gonoszok. Uraim, Önök tényleg azt hiszik, hogy létezik a történelemben igazság. Hiszen Önök az egyik igazságtalanságot egy másikkal akarják semlegesíteni. Ez egy végtelen folyamat, melybõl nincs menekvés. Kör. Én ebbõl kilépek. |
| név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-05 |
| Bakay Kornél csak tényeket közöl,nem rázza az öklét...és hogy emberek ezreinek életével játszogat :ezt komolyan is gondolod?Pascalról akarsz társalogni?Õt is csak ilyen felületesen fogod kezelni mint a történelmet?1.Nem Szent István Szent Koronája hanem SZENT KORONA.A részleteket megtalálod a neten.2.Munkácsyt már rég revizionistázták le....gratulálok Te vagy az elsõ...igaz Munkácsi ismerte a történelmet meg az õstörténetet de az õ ,,fehér" lovára sokkal egyszerûbb a magyarázat...mivel festményrõl van szó gondolom az a szó hogy kontraszt meg kompozíció nem meríti ki a revizionizmus fogalmát.3.Horthy bevonulása Kassára is megtalálható a neten érdemes megnézni...õ is pontosan a kontrasz miatt választotta a megfelelõ pacit....ja és fehér ló nincs...esetleg szürke... |
| név: @ e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-04 |
| Peti, te vagy az? |
| név: p e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-04 |
| mit értesz revizionizmuson? Visszaállítani vagy helyrehozni? A történelemben elõfordult már, hogy nagy és erõs ország, például a Lengyel Királyság elbukott, sõt, megszûnt létezni. Lengyelországgal ez többször is elõfordult. Most meg nagyobb, mint valaha volt. Akkor most ez igazságtalan? A rengeteg német hová lett onnan? Érdekelt az valakit, hogy velük mi lesz? Hogy akarnak-e a lengyel korona alá tartozni? Mi még csak meg sem emlékezhetünk róla, hogy volt ez másképp is, mert az már rögtön revizionizmust meg irredentizmust kiáltanak? Hogy szentimentális a megemlékezõ szöveg kissé...? Istenem, melyik gyászbeszéd nem az? Gondolom, te is elérzékenyülsz, ha gyerekkorodra gondolsz és az elmúlt szép idõkre... Én speciel egyetértek azzal, hogy a 907-es pozsonyi csatát ünnepelnünk kéne. Meg más gyõzelmeket. Nekünk minden ünnepünk gyász. Mindegyik a vereségrõl szól. Ki kényszerítette ezt ránk?! Ne mondd, hogy önként vállaltuk, mert ez nem igaz. A rendszerváltás különben meg nem zajlott le, még a mai napig sem! Módszerváltás történt |
| név: Prof e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-04 |
| A magyar nem bûnösebb, mint a többi, mert a bûn nem válogat az emberek, a nemzetek között. Bakay Kornél professzor nyilván jól ismeri Árpád korát, családfáját, tetteit, de nem tartom elfogadhatónak, hogy revizionista szellem élesztgetésére használja ki történelmi ismereteit. Márpedig itt ez történt. A revizionista hangulatot a Munkácsy képén Fehér lovon honfoglaló Árpád szépen fokozza, hisz Horthy is így érkezett 1938-ban Kassára. Azért sziszentem fel, mert ezt a történelemmel való visszaélésnek tartom. Itt Közép-Európában 2007-ben a politikai realitás bizony az, hogy Árpád honfoglalása már lezajlott, Szent István Szent koronája alá pedig a magyarokon kívül mások nem kívánkoznak. Erre rázhatja a karját a professzor úr, és kapkodhat levegõ után, de attól még ez így van. A professzor úr, emberek ezreinek életével játszogat, az bizony szent. A túlélést pedig csupán a kvalitás nem pedig a kvantitás biztosítja, a statisztika erre használhatatlan (a bûn 1 ember által terjedt el a világban és 1 ember vette el azt). Más... Ráhibáztál. Pascal: "Gondolatok" a kedvencem. Állok elébe egy errõl szóló írásnak, szívesen hozzászólok. Más... Ezt a kommunizmus emlegetést nem értem. Már 18 év eltelt, azóta sok könyv jelent már meg. Egyébként is annak idején nem emlékszem, hogy az iskolában történelemkönyvekbõl tanultunk volna, csupán tanáraink szemléletét követtük, amit minden normális ember utóbb átértékelt. |
| név: p e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-04 |
| Kedves Prof! Te kutató vagy? Amt saját véleménynek hiszel, az tényleg a tiéd vagy könyvekbõl szedted össze? Történelemkönyvekbõl, amelyek a kommunista idõkben születtek, amikor alap hozzáállás volt, hogy a magyar egy bûnös nemzet, hogy kicsi ország vagyunk, hogy szarból épült vár a hun-magyar rokonság...? Bakay professzor ennek szentelte az életét, saját kutatásai vannak ez ügyben. Ha fizikus lenne, és Pascalt elemezné, észre sem vennéd. A magyar történelemre miért szisszennek fel néhányan - ez megmagyarázhatatlan számomra. |
| név: zõdi e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-04 |
| ...speciel sokan olvassák...az hogy valamirõl nem akar az ember tudomást venni az még nem jelenti azt hogy az nem is létezik...szerencsére nem csak sorstalanok vannak a világon... |
| név: asdf e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-04 |
| Minek keresik az Árpádot? Tán belõle is DNS minta kéne? Franc a nagy tudományosságba, hagyják már békén a holtakat, az élõkkel kell törõdni!!! |
| név: Prof e-mail: nincs e-mail megadva dátum: 2007-04-04 |
| Nem tudom kik olvassák ezt a turul-revizionista bornírt zagyvaságot. Szegény Árpád csontját már annyian rágják, hogy unalombafullad a megidézése. Éppen az ilyen aktuálpolitikai célzattal megírt szövegek sápasztják el a honalapítást övezõ mítoszok képét. A jelen állapotait sokkal jobban jellemzi ez: http://www.terebess.hu/keletkultinfo/szittya.html. |





















